HOME  |  회원가입  |  공지사항  |  고객센터  |  FAQ

  연구개발   기술영업   생산관리   네트워크   모바일   프로그래머
 
개인 기업 써치펌
 
 
 
 
  회원가입
  아이디/비밀번호 찾기

전체 채용정보
기업형태별 채용정보
업직종별 채용정보
지역별 채용정보
Executive/Senior Executive, Customer Success
 
 
   기업명  닐슨아이큐코리아(유)   대표자명  최경희
   업종  제조업(전자/전기/반도체/디스플레이)   자본금   억 만원
   매출액     사원수  250
설립년도  1980년   상장여부  비상장
홈페이지  https://nielseniq.com/global/en
  
 
닐슨은 미국을 비롯한 전 세계 110여 개국에 진출, 42,000명 이상의 임직원이 근무하고 있습니다. 이러한 글로벌 네트워크를 기반으로 전 세계 시장, 소비자, 미디어에 대한 폭 넓은 인사이트를 제공해 오고 있으며, 1980년 한국에 본격 진출하여, 한국이 아시아의 경제 강국으로 성장하는 과정에서 기업들의 의사결정 과정을 돕는 파트너로 함께 하고 있습니다.
기업형태 외국계기업 고용형태 정규직 근무지 서울
최종학력 대학교(4년) 모집기간 채용시 마감 등록일 2023-11-28
 
학력 경력 연령 성별 채용인원 우대조건
대학교(4년) 무관 무관 무관 0명 해당없음
 
   모집정보  
     채용분야 직종 선택 없음
     고용형태 정규직

     업무내용/자격요건

Nielsen IQ Korea, Ltd. (hereinafter referred to as NIQ), established in 1980, is a foreign company (foreign investment company) with capital of KRW 2.1 billion, sales of KRW 84 billion, and 250 employees. Located at 50 Seosomun-ro, Jung-gu, Seoul (Jungnim-dong, CENTRAL PLACE), we are a world-class information analysis company operating in over 110 countries around the world.

Recruitment fields and qualifications

 

Consumer Insights

(Consumer Research Division) 

Client Service & Sales

(○ people)

NIQ Customer Service team is focusing on building positive customer experiences by offering outstanding customer-centric servicing and support to uncover insights on consumer buying behavior, in a timely and consistent manner. This role drives loyalty and empowerment to enhance our customers` use of our data and tools through specialty expertise, engagement, and solutioning.
 

Responsibilities

- Serving as initial point of contact for assigned clients and shared accountable for work conducted in terms of retail data management.

- Drive customer loyalty by providing digital support and servicing to customers.

- Build, upload, and manage local knowledge articles reflecting the latest local service evolution in the NIQ Customer Service Online platform.

- Communicate on Product Enhancement, Universe Update & Delivery Details to stakeholders.

- Provide clear and accurate responses as well as market expertise to stakeholders.

- Achieve competency in NIQ proprietary data mining platform and driving customer`s usage and adoption.

- Achieve competency in Microsoft Dynamics, manage dashboards to track and analyze Key Performance Indicators

 

Qualifications

- bachelor`s degree from any background

- Fresh graduate or with up to 2 years of experience in relevant field which required communication and analytical skills (eg, account management, client servicing, business/ market analyst, etc.)

- Able to communicate in Korean, locals preferable.

- A candidate who is intrigued about working in the leading global information and measurement company.

- Proficient in Microsoft Office applications

-Good communication and visualization skills? interested in storytelling techniques.

- Business English knowledge, both verbal and written

- Ability to work independently and in a team within a virtual environment.

- Open for change, integrity & client centric mindset

Selection procedure

ㆍDocument screening > Job test and interview > Final pass

ㆍThe job test and interview schedule will be notified later.

 

Notice

ㆍIf false information is discovered, employment may be cancelled.

 

     근무지 서울
     경력 무관
     모집기간 채용시 마감
 
   지원자격정보  
     모집인원 0명
     최종학력 대학교(4년)
     연령 무관
     연봉 면접시 협의
     외국어 우대 해당없음
     상세자격조건
     제출서류 제출한 이력서는 일체 반환하지 않습니다.
이력서에 긴급 연락처, 응시분야, 희망연봉 기재 요망.
     제출방법 온라인지원 메일
     전형방법 1차전형:서류  2차전형:면접
     복리후생 국민연금 , 고용보험, 산재보험, 건강보험
주5일제, 연차제도, 리프레시 휴가, 생일 이벤트, 패밀리데이
경조금, 복지포인트
수평적 문화, 자율복장, 재택근무제
건강검진
     키워드
 
   담당자정보  
     담당자명 인사채용담당자
     문의메일 비공개
     전화번호
     팩스번호
     주소 (045-05) 서울 중구 서소문로 50 (중림동, CENTRAL PLACE) .
  

Copyright ⓒ 스카우트피플 All rights reserved.